Cvičení na záda slouží k rozvoji vašich zádových svalů. V článku si představíme jednotlivé cviky na záda, které vám pomohou zpevnit vaše záda a vybudovat na zádech nějakou svalovou hmotu. V článku najdete i video ukázky jednotlivých cviků.

Proč cvičit záda ?

Záda patří mezi největší svalové partie. Záda se skládají z širokého svalu zádového, dále tam je trapézový sval a rombické svaly. Více o anatomii zad najdete v článku anatomie zad. Cvičením zad předcházíte také zbytečným bolestem zad, které jsou často způsobené právě ochablými svaly na zádech.

Jak na správné cvičení na záda

Cvičení na záda by mělo být součastí vašeho posilovacího tréninku. Vždy je důležité cvičit všechny svalové partie, aby vaše tělo bylo v rovnováze. V každé sérii cvičte vždy 8-12 opakování. A ideální je 4-5 serií jednotlivého cviku. Vždy také dbejte na zcela správné techniky provedení jednotlivého cviku. Dokud se nenaučíte pořádně techniku jednotlivých cviků, tak nepřidávejte váhu na čince. Váhu můžete začít přidávat až ve chvíli, kdy budete mít techniku jednotlivého cviku v malíku.

Cviky pro cvičení na záda

Níže jsme pro vás vybraly nejlepší cviky na rozvoj vašich zádových svalů.

Shyby naširoko
Zavěsíte se na velkou hrazdu. Držíte se madel nadhmatem. A vytahujete se nahoru, až k hrudníku. Shyby budují hlavně V tvar vašich zad. Shyby jsou určené na šířku vašich zad.

Shyby video provedení:

Mrtvý tah
Dalším cvikem na záda jsou mrtvé tahy. Mrtvý tah patří mezi základní cviky
Provedení mrtvý tah: Důležité je na začátku zpevnit celé vaše tělo. Jdete jakoby do dřepu, poté chyťněte obouruční činku, nejlépe střídavým úchopem na vaši šířku ramen. Činku zvedáte co nejblíže vašim holením. Ve vrcholné pozici chvíli setrvejte. Důležité je při mrtvém tahu nekulatit zád.

Mrtvý tah video provedení:

Cvičení na záda video

Podívejte se na několik videi o cvičení na záda, díky kterým se můžete naučit i další méně známé cviky na vaše záda.

Tomáš Bureš a Petr Vaniš – trénink zad

Slavoj Bednář trénink zad


ALL STARS – Lucie Holubová – instruktážní trénink zad a bicepsů

Cvičení proti bolení zad