Starnutí je sice přirozené, ale i tak si můžeme stárnutí našeho těla zpomalit díky cvičení pro seniory. Cvičení má pozitivní vliv jak na fyzickou kondici, tak na psychiku. V článku najdete i video ukázky cvičení pro seniory a starší lidi.

Pohyb a cvičení pro seniory

Cvičení pro seniory vám pomůže prodloužit váš aktivní život. Udává se, že člověk kterému je 65 let a cvičí a sportuje, má lepší kondici než 30 mladý člověk, který se moc nehýbe. Cvičení pro seniory vám zlepší kvalitu vašeho života a to hlavně do budoucna. Lepší je vždy problémům aktivně předcházet. Cvičení pro seniory má pozitvní účinek na fyzickou kondici, snižujete také riziko Osteoporózy, která je u starých lidí velmi častá. Cvičení je také prevencí před obezitou s které plyne mnoho zdravotních problémů. Pravidelně cvičení také zlepšuje psychický stav člověka.

Různé druhy cvičení pro seniory

Cvičení pro seniory může mít různé podoby. My vám dáme tipy na některé z nich:

  • kondiční cvičení – pro zlepšení základní kondice
  • cvičení na fitballu - cvičení na velkém balónu, série různých cviků.
  • Pilates – podívejte se na Pilates cviky
  • Plavání - je dobré protože vůbec nezatěžuje vaše klouby. Vhodné i pro obézní seniory, nebo lidi, kteří mají problémy s koleny či kotníky.
  • Turistika – chození na různé výlety. Cvičení zábavnou formou.
  • Nordic Walking – chůze s hůlkami. Více informací najdete v článku severská chůze
  • Kondiční posilování – posilování s lehými váhami
  • Jóga - je velmi vhodná, zlepšuje i psychiku.

Cvičení pro seniory video

Podívejte se na několik videí, ve kterých se můžete posupně podívat jak může vypadat cvičení pro seniory a starší lidi.

Cvičení pro seniory

Sportovní den v domově pro seniory