Nemusíte chodit pořád do posilovny, můžete si také doma zkusit nějaké cvičení s gumou. V článku najdete více informací o cvičení s gumou. Dozvíte se s jakou gumou máte cvičit. A ukážeme vám také jednotlivé cviky pro cvičební s gumou.

Na co je dobré Cvičení s gumou ?

Cvičení s gumou byly vyvinuto hlavně pro potřeby rehablitace, ale postupně se to vyvinulo tak, že cvičební gumu dnes využíváme na cvičení doma. Cvičení s gumou je výborné na zpevnění zádových nebo břišních svalů. Ale s cvičební gumou můžete procvičt téměř všechny svaly na vašem těle. Jednou z klíčovou věcí je vybrat správnou tuhost gumy.

Cvičení s gumou : výběr správné gumy

Jednotlivé cvičební gumy jsou rozlišeny barvami. Čím sitější barva tím větší odpor bude guma klást. Výrábějí se tyto druhy cvičebních gum:

  • Žlutá cvičební guma - vhodná hlavně pro starší lidi a také malé děti.
  • Zelená cvičební guma – kladé malý odpor, vhodná zejména pro ženy
  • Červena cvičební guma – klade střední odpor, vhodné pro pokročilejší ženy a začínajicí muže.
  • Modrá cvičební guma – těžká na roztáhutí, pro pokročilé muže.
  • Černá cvičební guma – velmi těžká na roztažení, vhodná pro sportovce.

Cviky pro cvičení s gumou video

Představíme si jednotlivé cviky s gumou. Vždy obsahuje i video ukázky jednotlivého cviku.

Cvičení s gumou do kříže

Cvičení s gumou video

Pilates cvičení s gumou

Cvičení s gumou na velkém míči

Cvičení s gumou na břicho