Začátky jsou vždy nejtěžší. Dáme si rady jak začít cvičit a už nikdy se cvičením nepřestat.

Vytvořte časový prostor pro cvičení

Měly by jste si vytvořit určitý časový prostor vyhrazený na cvičení. Pro začátek bude bohatě stačí cvičit pouze 3x týdně. Naplánujte si dopředu v jaké části dne budete cvičit. Cvičit může v domácích podmínkách, není potřeba chodit do nějakého fitka. Tím, že budete cvičit doma, ušetříte i hodně vašeho času.

Vytvořte si návyk

Nejhorší je než si vytvoříte návyk na cvičení, pak už cvičení berete jakou určitou součást života a nepřemýšlíte o tom jestli budete nebo nebudete cvičit. Vytvoření návyku trvá alespoň 2 týdny. I únava bude největší v těchto týdnech, protože tělo není na cvičení vůbec zvyklé. A tak budete pociťovat bolest svalů a celkově větší únavu. Toto začátečník musí překonat a pak mu půjde všechno o hodně snadněji.

Stanovte si nějaký cíl

Pro vaši motivaci je také důležlité si stanovit nějaký konkrétní cíl. Může to být třeba shodit 3 kila tuku. Nebo vytvarovat postavu do plavek. Nebo nabrat nějakou svalovou hmotu. Cíl by měl být vždy co nejvíce konkrétní, aby jste si mohly postupně kontrolovat, jak jste s plněním tohoto cíle. Zapřemýšlejte nad tím, čeho chcete dosáhnout.

Myslete na pozitiva cvičení

Cvičení má na naše tělo spoustu pozitivních účinků. Ať už na tělo, tak také na psychiku a myšlení. Lidé, kteří pravidelně sportují jsou ve svém životě aktivnější a také úspěšnější. Jsou také méně nemocní a těší se dobrému zdraví. Účinek to má i na myšlení, kdy vás bude napadat mnohem více nových myšlenek, než dříve když jste necvičily.